Критерії оцінювання знань та рівні методичної підготовки студентів психолого-педагогічного факультету з методики викладання математики
Спеціальність «Початкове навчання»
Основними критеріями оцінювання знань студентів з дисципліни «Методика викладання математики в початкових класах» виступили:
· володіння теоретичними знаннями з курсу «Теоретичні основи початкового курсу математики», вміння проілюструвати зв’язок між математикою як наукою та математикою як навчальним предметом у початкових класах;
· знання науково-методичних засад у вивченні математики у початкових класах відповідно до змістових ліній Державного стандарту початкової загальної освіти;
· знання змісту початкового курсу математики, а саме обсягу та послідовності викладу навчального матеріалу з математики у кожній темі та класі чотирирічної початкової школи;
· ступінь повноти і усвідомленості студентами навчального матеріалу з методики викладання математики у початкових класах;
· володіння традиційними і новими методичними підходами до викладання конкретних тем математики у початкових класах;
· уміння робити узагальнення та ілюструвати теоретичні положення прикладами щодо методики викладання конкретних тем початкового курсу математики, застосовувати набуті знання у різних дидактичних ситуаціях.
Відповідно до критеріїв оцінювання визначені такі рівні:
Високий:
· студент володіє теоретичними знаннями з курсу «Теоретичні основи початкового курсу математики», знає теоретичні основи викладання математики у початкових класах та ілюструє зв’язок між математикою як наукою та математикою як навчальним предметом у початкових класах на конкретних прикладах;
· знає зміст освітньої галузі «Математика» Державного стандарту початкової загальної освіти та зміст програм з математики для чотирирічної початкової школи;
· знає зміст початкового курсу математики за роками навчання та темами початкового курсу математики;
· викладає у повному обсязі та ілюструє усвідомленість навчального матеріалу з методики викладання математики у початкових класах;
· володіє традиційними та новими методичними підходами до викладання конкретних тем математики у початкових класах, наводить приклади навчання математики у початкових класах за сучасними підходами, з досвіду передового педагогічного досвіду;
· робить узагальнення та ілюструє теоретичні положення прикладами щодо методики викладання конкретних тем початкового курсу математики та уміє застосовувати набуті знання у різних дидактичних ситуаціях.
Високий рівень оволодіння навчальним матеріалом з предмету оцінюється балом «5».
Достатній:
· володіє теоретичними знаннями з курсу «Теоретичні основи початкового курсу математики», ілюструє зв’язок між математикою як наукою та математикою як навчальним предметом у початкових класах;
· знає зміст освітньої галузі «Математика» Державного стандарту початкової загальної освіти та зміст програм з математики для чотирирічної початкової школи;
· знає обсягу та послідовності викладу навчального матеріалу з математики у кожній темі та класі чотирирічної початкової школи;
· достатньо повно та усвідомлено викладає навчальний матеріал з методики викладання математики у початкових класах;
· знає традиційні і нові методичні підходи до викладання конкретних тем математики у початкових класах;
· вміє робити узагальнення та ілюструвати теоретичні положення прикладами щодо методики викладання конкретних тем початкового курсу математики, застосовувати набуті знання у дидактичних ситуаціях.
Достатній рівень оволодіння знаннями курсу методики викладання математики у початкових класах оцінюється балом «4».
Середній:
· володіє теоретичними знаннями з курсу «Теоретичні основи початкового курсу математики», але зв’язок між математикою як наукою та математикою як навчальним предметом у початкових класах не завжди може проілюструвати; · знає науково-методичні засади у вивченні математики у початкових класах відповідно до змістових ліній Державного стандарту початкової загальної освіти, програм з математики для початкової школи;
· знає зміст початкового курсу математики, але допускає неточності у викладі обсягу та порушує послідовності подання навчального матеріалу з математики у чотирирічній початковій школі;
· виявляє поверхові знання курсу методики викладання математики у початкових класах;
· володіє традиційними методичними підходами до викладання конкретних тем математики у початкових класах.
· узагальнення, які роботи студент, стосуються конкретних питань викладання математики у початкових класах. Середній рівень оволодіння студентами змісту курсу методики викладання математики у початкових класах оцінюється балом «3».
Низький:
· має поверхові знання з курсу «Теоретичні основи початкового курсу математики», не проілюструє зв’язок між математикою як наукою та математикою як навчальним предметом у початкових класах;
· виявляє нечіткі знання науково-методичних засад у вивченні математики у початкових класах відповідно до змістових ліній Державного стандарту початкової загальної освіти;
· допускає порушення послідовності викладу навчального матеріалу з математики чотирирічної початкової школи;
· дає неповні відповіді щодо методики викладання математики у початкових класах, припускається грубих помилок у викладі навчального матеріалу;
· поверхово володіє традиційними методичними підходами до викладання конкретних тем математики у початкових класах;
· не вміє робити узагальнень та ілюструвати теоретичні положення прикладами щодо методики викладання конкретних тем початкового курсу математики, застосовувати набуті знання у різних дидактичних ситуаціях.
Низький рівень оволодіння студентами змісту курсу методики викладання математики у початкових класах оцінюється балом «2».
|